כך תבחרו מכונת צילום למשרד

באדיבות מימד צילום והדפסה

משרד, כך עושה רושם, אינו יכול להיות שלם ללא מכונת צילום – ורצוי כזו מתקדמת ככל האפשר. ואכן, באם אתם מתכננים או מעצבים משרד, סביר מאד להניח שרכישת מכונה מסוג זה נמצאת גבוה בסדר העדיפויות שלכם.

אלא שכאשר אתם מתחילים את הבדיקות, אתם נתקלים בשורה ארוכה של דגמים, מאפיינים ומפרטים טכניים, מה שמותיר אתכם אובדי עצות. המאמר הבא יעשה לכם קצת סדר בבלאגן עם התייחסות לפרמטרים המרכזיים שצריכים להילקח בחשבון.

מהירות הצילום

מכונת צילום משרדית, מעצם החשיבות שלה, נוטה להיות בשימוש תדיר, כאשר לא פעם המדובר הוא על צילומים של עשרות או מאות דפים שיש לצלם ברגע נתון. בתנאים האלה, ברור מדוע מהירות העבודה של המדפסת חייבת להיות פרמטר מרכזי בדרך לבחירה המושכלת.

מומלץ מאד שלא לבחור במכונות המצלמות פחות מאשר 15 דפים לדקה (בשחור לבן), כאשר משרדים עם פעילות דינמית יותר יכולים בהחלט לבחור בדגמים בעלי מהירות צילום או הדפסה של עד 50 דפים בדקה, או אפילו מספר הכפול מכך.

ואגב, חשוב להגדיר האם נדרש לבצע צילומים בצבע, ולא רק בשחור לבן. זאת מכיוון שמכונות צילום צבעוניות יהיו, כמובן, יקרות יותר. בחלק הארי של המשרדים הבחירה, עם זאת, היא במכונות הצבעוניות, המתאימות לצרכים המשתנים שלהם.

חשיבותה של תפוקה

תפוקתה של מכונת הצילום צריכה להיכנס אף היא לתוך משווא הבחירה. מבחינה מעשית, המדובר הוא בעומס העבודה הממוצע, כלומר, כמות הדפים שהמכונה יכולה לטפל בהם מדי חודש.

בעוד שבמגזר הביתי כמותר של 5,000 עד כ-15,000 דפים בחודש היא סבירה, במגזר העסקי נדרש לרוב לבחור במכונות עם עומס עבודה גדולה יותר, שעשוי להגיע גם למאות אלפי דפים בחודש. גם כאן, יש להעריך את אופי השימוש הצפוי במכונה.

פורמט הצילום

בעת בחירת מכונת צילום, חשוב להגדיר בדיוק אילו מסמכים יידרש לצלם, בעיקר מבחינת הגודל שלהם – או הפורמט, ליתר דיוק. כל מכונת צילום יכולה לצלם או להדפיס בגדלים שונים, כאשר הגודל הסטנדרטי המקובל הוא A4.

באם נדרש צילום של מסמכים גדולים יותר – למשל, משרד בתחום האדריכלות העובד עם שרטוטי בנייה מאסיביים – יש לבחור מכונה שמאפשרת צילום בפורמט גדול יותר (A3), או אפילו כזו שמבוססת על העתקות אור.

היתרונות של מכשירים משולבים

מכונת צילום אינה המכשיר החשמלי היחידי שצריך להימצא במשרד הישראלי הממוצע, זה ברור. מכשירים הלוקחים על עצמם פונקציות דוגמת הדפסה, סריקה או שליחת פקס נכנסים לרוב גם הם לתוך המשוואה ומשתלבים היטב בהתנהלות השוטפת של המשרד. אלא שכל מכשיר שכזה כרוך בהוצאת כספים, וכן – גם גוזל משטח המשרד.

פתרון יעיל בהחלט, בלא מעט מצבים, יכול להיות רכישה של מכשירים משולבים, המגלמים בתוכם מספר פונקציות עיקריות, דוגמת אלה שהוזכרו מעלה. רכישה שכזו, הגם שיקרה יותר, הופכת את התנהלות המשרד לפשוטה יותר. במכונות אלה, חשוב לשים לב למפרט הטכני של כל פעולה ופעולה, בדגש על הצילום, כמובן.

be-inspiration מפתחים אנשים מקדמים עסקים