הצבת מטרה לעסק

איתור מטרת האתר

מאת: טל אייזנמן

יש הרבה סוגים של אתרי אינטרנט. יש גדולים וקטנים, בעלי עיצוב מושקע או פשוט, מלאים במלל או בתמונות. איזה אתר מתאים לעסק שלך?

בבואך לבנות אתר אינטרנט עבור העסק שלך, מומלץ להקדיש רגע מחשבה כדי להגדיר את מטרתו: האם הוא אמור להיות אתר תדמיתי? האם אתר שמפרט את כל סוגי המוצרים או השירותים שהנך מציע, או אולי כזה שמתמקד באחד בלבד? האם תרצה לגייס בעזרתו לקוחות, והאם עליהם לבצע קנייה מקוונת או רק להשאיר את פרטיהם כדי שתיצור עמם קשר לאחר מכן?

על מנת לעשות מעט סדר במגוון האתרים שניתן לבנות לעסק, הנה סקירה קצרה על סוגי האתרים הנפוצים ברשת:

אתר תדמיתי

זהו אתר המתאר את העסק ומפרט מידע אודות המוצרים או השירותים המוצעים בו. באתר תדמיתי ניתן לשלב קטלוג מוצרים, חוות דעת של לקוחות מרוצים, תמונות או קטעי וידאו ועוד.

אם הדבר רלוונטי, ניתן להוסיף דרכי הגעה לחנות או לסניפים השונים, וכמובן שמומלץ להוסיף פרטי יצירת קשר וכן טופס מקוון שאותו יכולים הגולשים למלא על מנת שנציג מטעמך יחזור אליהם עם פרטים נוספים.

חנות מקוונת

המסחר ברשת הולך וצובר תאוצה, ואם הדבר רלוונטי עבור העסק שלך – תוכל לחסוך עבור הגולש את הצורך בהגעה עצמאית לחנות.

בעזרת הכלים המתאימים ניתן להטמיע באתר מערכת סליקה מאובטחת, למכור באמצעותו ממש כמו בחנות פיזית רגילה ולשלוח את המוצרים ללקוח בעזרת שליח או באמצעות הדואר. בדרך זו ניתן גם לחסוך בעלויות אחזקה של חנות ולמעשה לנהל את כל פעילות העסק דרך האינטרנט בלבד.

אתר תוכן

זהו אתר שמטרתו לגרום לגולשים לחזור אליו שוב ושוב בציפייה למצוא בו תכנים עדכניים ומעניינים. אתר כזה אמור להיות ידידותי, להתעדכן בתכיפות גבוהה, ושרצוי שהמסרים השיווקים של העסק שלך ישולבו בו בצורה סמויה יחסית.

עם זאת, משימה זו אנה דבר עניין פשוט כלל ועיקר, שכן הגולשים כיום מתוחכמים מבעבר ויכולים לזהות תוכן פרסומי בקלות. על כן מומלץ להתייעץ עם בעלי מקצוע בתחום כתיבת תוכן לאתרים וכן עם מעצבים מנוסים.

עמוד נחיתה

זהו אתר מינימליסטי, בדרך כלל עמוד אינטרנט אחד בלבד, שמכוון ישירות לקהל יעד מסוים ומספר המסרים השיווקיים בו מצומצם מאוד. גם אם העסק שלך מציע מגוון שירותים רחב, בעמוד הנחיתה כדאי להתרכז אך ורק באחד מהם, לפרט את היתרונות הייחודיים שלו ולהזמין את הלקוח למלא את כתובת המייל שלו או מספר הטלפון.

קיימים סוגי אתרי אינטרנט נוספים, אולם אלה העיקריים שבהם. אם הנך עומד להשקיע משאבי זמן וכסף בהקמת אתר אינטרנט לעסק, כדאי שהאתר ימלא את מטרתו באופן המיטבי. אתר של מעצב גרפי יהיה שונה מזה של סופרמרקט, ושניהם יהיו שונים מאתר של משרד עורכי דין. אם כן, מה המטרה של האתר שלך?

be-inspiration מפתחים אנשים מקדמים עסקים