5 סיבות טובות להיעזר בשירותיו של יועץ שיווקי

המאמר באדיבות ייעוץ שיווקי – Practic

שיווק הוא הדלק המניע את בתי העסק. רוצים ללמוד כיצד להשתמש בו נכונה? קראו את היתרונות הרבים לשיווק עסקי, במאמר הבא.

שיווק עסקי – כרטיס הביקור של העסק

בית עסק יכול להיות בנוי בצורה מדהימה, להעסיק את העובדים המובחרים ביותר ולתפקד בצורה ניהולית מושלמת, ממש "לפי הספר" ובכל זאת, אם כל היתרונות שלו אינם נחשפים ומוקרנים החוצה ללקוחות הפוטנציאליים וללקוחות הקיימים, עד מהרה, עסק כזה ימצא את עצמו נכנס לסטטיסטיקה העגומה של X% עסקים שנסגרים מידי שנה.

שיווק הוא הבסיס לחשיפה זו. הוא מאפשר לך להציג את בית העסק שלך, את המוצר או השירות בפני לקוחות ומהווה בסיס לבניית מערכת יחסים יציבה, בריאה ודינמית עם הקהל הרחב. הנה מספר עובדות חשובות בנוגע לשיווק עסקי:

מאפשר בניית תדמית ממוקדת וקולעת מול מכירה נקודתית וצולעת

אחד התוצאות של שיווק נכון היא התדמית שהוא יוצר לבית העסק שלך. שיווק גרוע עלול שלא להיות אפקטיבי או להותיר רושם, במקרה ה"טוב", וליצור תדמית שגויה (וגרועה) למוצר/שירות וכתוצאה מכך גם לבית העסק, במקרה הרע. כאשר מדובר בחברה בינלאומית גדולה, ייתכן ותצליח לשקם את הרושם, אולם כאשר המדובר בעסק לוקלי קטן עד בינוני, חבל לקחת חלק ב"רולטה" התדמיתית הזו.

השכרת שירותיו של יועץ מקצועי ואמין מול חאפר וזמין

כשהמכונית שלך מתקלקלת – נכנסים למוסך, כשכואב לך הראש – הולכים לרופא, אבל, משום מה, יש איזו תחושה הרווחת בקרב בעלי עסקים שכשמדובר בשיווק, כל קרוב משפחה ששמע פעם וובינר על "איך משווקים", יכול לעשות את העבודה בהצלחה. טעות גדולה! בדיוק כפי שלא הייתם מניחים את הנהלת החשבונות והתנהלות העסק מול רשויות המס בידיים שאינן מקצועיות, שירותי הייעוץ של יועץ שיווקי מומחה שונים לגמרי מדרך פעולתו של הדיוט.

One size fits all מול פילוח וטרגוט?

רוב השירותים והמוצרים אינם פונים לקהל יעד כללי אלא לפלח שוק מסוים. לכן, לפני תחילת ה"שיווק" עצמו, יש למקד את קהל היעד ולפלח אותו לפי קריטריונים מדויקים. שיווק "רחב" וכללי דומה לניסיון לחסל יתוש בעזרת תותח – המון רעש המלווה באפס תוצאות אפקטיביות.

פניה לקהלים שונים בדרכים שונות ובאפיקים שונים

מוצרים ושירותים שאינם פונים לכלל האוכלוסייה דורשים מיקוד ופניה מיוחדת וממוקדת, אשר מתבצעת באפיקים הטכנולוגיים הנמצאים בשימוש הנפוץ על ידי הקהלים המפולחים. לדוגמא, פניה לאמהות בנות 30+ תהיה שונה לגמרי, ואף תתבצע בערוץ שונה מפניה לבני נוער או גמלאים. אלו הם ניואנסים דקים, שיועץ שיווקי מקצועי יידע לנצל לטובת שיווק בית העסק.

הסיבה החמישית היא טריוויאלית למדי ומשתמעת מאליה

עם התפתחות הטכנולוגיות והמדיות השונות, השיווק, כיום, על ענפיו השונים, הוא אמנות בפני עצמה. הכלים הרבים שעומדים בפני המכירים את רזי המערכת, אפשרויות פילוח קהלי היעד השונים והטירגוט (שבפניה המותאמת האישית אליהם), הופכים את השיווק הנכון והיעיל למלאכת מחשבת אמיתית, שאותה אין להותיר בידי חובבנים, אשר עלולים לגרום נזק תדמיתי בלתי הפיך.

be-inspiration מפתחים אנשים מקדמים עסקים