מישהו לוקח קרדיט על הרעיון שלכם! מה עושים עכשיו?

נתינת קרדיט זה חלק חיוני ובלתי נפרד מהצלחה עסקית. למרבה הצער זה לא תמיד קורה.

נתקלתי בשני מקרים שלצערי מתרחשים לעיתים קרובות מדי:

1. אנשים שלא מתוודים ואומרים לכם שהם לא יודעים שום דבר.

2. אנשים שלוקחים את הרעיונות של אנשים אחרים מבלי לתת להם קרדיט.

זה פשוט קורה כל הזמן לא? אף חברה אינה חסינה ורוב הסיכויים הם שאתם חוויתם את שני המקרים בזמן כזה או אחר בקרייר שלכם. מבחינתי, שניהם צורות של שקרים ובעסקים אלה צורות רעות.

דמיינו ישיבה של מנהל והעובד שלו, המנהל מעלה רעיון נהדר שהעובד פשוט אוהב אותו. העובד משפר את הרעיון והופך אותו לשלו. האם המנהל צריך להגיד משהו לאותו עובד?

עכשיו, נסו לדמיין סיטואציה הפוכה, העובד מעלה רעיון נהדר שהמנהל מת עליו ולכן לוקח אותו והופך אותו לרעיון שלו כדי להיראות טוב בעיני ההנהלה. האם העובד צריך להגיד משהו ואם כן אז למי?

בכל מקרה, שניהם מאבדים אמון אחד בשני ומערכת היחסים ביניהם הופכת להיות עוינת.

בתסריט הראשון, אם אתם רואים אחרים לוקחים קרדיט על הרעיון שלכם או רעיון של מישהו אחר, דברו איתם, אפילו אם אתם המנכ"ל. אם לא תגידו שום דבר, אתם תקדמו התנהגות רעה שאתם לא רוצים שתתגנב לעסק שלכם.

בתסריט השני, המנהלים צריכים לדעת שהתפקיד שלהם זה לנהל את הצוות וחלק מזה זה לשבח את חברי הצוות על הרעיון הנפלא. לא צריך להיות שום דבר רע בזה, למעשה אני חושב שזו תכונה של מנהל מצוין. זה מדרבן חברי צוות אחרים לתרום רעיונות שיסייעו להצלחת הצוות וכתוצאה מכך להצלחת העסק. חשוב לשים את האגו בצד.

בחברת השיווק שלי VerticalResponse, אני כל הזמן מקבל רעיונות טובים מהעובדים שלי בכל המחלקות שהשפיעו רבות על הצלחת החברה.

לדוגמא, מנהל שיווק בחברה העלה רעיון, אנחנו צריכים לתת דיוור אלקטרוני חינם לעמותות ללא כוונות רווח. הרעיון הזה הביא לקוחות רבים שעושים שינויים בקהילות שלהם והעלה את מוטיבציית העובדים.

אני כל הזמן שומע רעיונות מהעובדים איך לשפר את המוצרים שלנו, ורבים מהם מתקבלים ומועברים לשימוש הלקוחות שלנו. אין דבר משמח יותר מלשמוע את הלקוחות שלנו אומרים כמה הם אוהבים את השדרוג שעשינו וכמה זה עוזר לעסק שלהם לצמוח.

אפילו ארוחות הוקרה לעובדים שלנו היו רעיון של אחד מהעובדים שלנו, והם מסייעים רבות בגיבוש העובדים.

אם העובדים שלי היו מפחדים שמישהו יקח קרדיט על הרעיונות שלהם, אף אחד מהמקרים שציינתי למעלה לא היו מתרחשים והחברה שלי לא היתה מגיעה לאן שהיא הגיעה כיום.

be-inspiration מפתחים אנשים מקדמים עסקים