10 דרכים להניע עובדים שאינם פרודוקטיביים

תקציר מאמר מתוך אתר

כדי לקבל את המיטב מהעובדים שלכם, אתם צריכים להניע אותם. להלן 10 דרכים שיסייעו לכם לגרום לעובדים שלכם להיות יותר אפקטיביים בעבודתם.

האם העובדים שלכם בעלי ביצועים נמוכים? יש סיכוי סביר מאד שהעובדים שלכם עושים את אותם התפקידים, עם משכורות זהות במשך 4-5 השנים האחרונות והם לא רואים כל תקווה שיהיה שינוי (או שימצאו עבודה חדשה) בעתיד הקרוב.

לכן, לפני שרמת האפקטיביות שלהם יורדת יותר, אתם צריכים לתת להם מוטיבציה. הנה מספר רעיונות.

1. ערכו שינוי במבנה התפקידים

כבעלים של עסק קטן, יש לכם יותר גמישות ממרבית המעסיקים לעצב את התפקידים בחברה בהתאם לעובדים שלכם. אם לעובד מסוים יש כישרון לא מנוצל, הציעו לו או לה הזדמנות לעבוד על משהו חדש שינצל את הכישרון שלהם. עבודה משותפת והדרכה של מחלקות אחרות יכולים לשמור על סדר יום עבודה מרענן ובמקביל החברה שלכם רק תרוויח מזה.

2. התמקדו במערכות היחסים בין העובדים

כשהעבודה והשכר נשארים זהים, מערכות היחסים בין העובדים יכולים לשפר או להרוס את החוויה במקום העבודה. ודאו שמקום העבודה שלכם הוא מקום שכיף להיות בו. תעשו דברים שיאחדו את הצוות שלכם מבלי להרגיש מאולצים, בין אם מדובר ביציאה לארוחת צהריים משותפת ובין אם מדובר בארוחות משותפות, בילוי ב- happy hour, או יציאה לבאולינג בשעות ערב.

3. הפכו את העבודה לבעלת משמעות

כשהעובדים שלכם מרגישים שמה שהם עושים לא משנה, יצירת אינטראקציה עם המשתמשים של המוצר או השירות שלכם יכולה לעשות את כל ההבדל. לדוגמא, העברתי את רוב הזמן שלי מאחורי המחשב בכתיבה על עסקים קטנים, לכן, כשיצאתי החוצה ופגשתי בעלי עסקים קטנים, זה נתן לי המון אנרגיה. קחו את הצוות שלכם לכנסים, אירועים ומצבים בהם הם יוכלו לפגוש את האנשים שהעסק שלכם עוזר להם.

4. קבעו יעדים וחגגו אותם

חלק מהטבע האנושי של כולנו זה להנות מאתגרים. חגגו את הניצחונות שלכם, בין אם הם גדולים ובין אם הם קטנים. זה לא חייב להיות מסובך או יקר, אבל חשוב להכיר בניצחונות.

5. התייחסו אל העובדים כמו מבוגרים

אוטונומיה במקום העבודה היא מניע ראשי ביצירת מוטיבציה אצל העובדים. רוב האנשים לא אוהבים שמתייחסים אליהם כמו לילדים. האמינו בעובדים שלכם, אמרו להם מה הם צריכים לעשות ותנו להם את החופש להחליט איך הם יעשו את זה. יכול להיות שתופתעו מהתוצאות אם תפסיקו להשגיח עליהם בזכוכית מגדלת.

6. הכירו בהישגים של העובדים באופן שגרתי

מחקר הנקרא "עיקרון הגזר" עקב אחרי 200,000 אנשים במשך 10 שנים מצא כי המכנה המשותף היחידי ביניהם היה שהם אמרו שהמנהלים הטובים יותר הכירו בהישגים של העובדים שלכם באופן שגרתי. אתם לא צריכים לערוך מופע, פשוט הכירו בעבודה של אותו עובד באופן מילולי באמצעות מייל או הודעה. המפתח זה לעשות את זה בתדירות גבוהה ולא רק במסיבות חג המולד השנתיות או בזמן ביקורת.

7. קישרו בין התגמולים לתוצאות

אם אתם לא יכולים להרשות לעצמכם העלאות בשכר, שקלו לתת בונוסים על בסיס ביצועים או תוכניות לחלוקת הרווחים בהם העובדים מתוגמלים כספית כשהם מביאים הכנסות נוספות לחברה. אתם לא תצטרכו לשלם כסף נוסף, אלא אם יש לכם כסף לתת.

8. חשבו בקטנה אבל באופן יצירתי

הפיקו את המירב מהתקציב המוגבל שלכם באמצעות פרסים קטנים המראים כיצד אתם מכירים את העובדים שלכם. עובדת אחת תשמח לקבל שובר מתנה למניקור – פדיקור בסלון הציפורניים הקרוב בעוד שעובד אחר יתרגש אם הוא יקבל 2 כרטיסים למשחק כדורסל. העובדה שבחרתם לתגמל את העובדים שלכם בהתאם להיכרות ביניכם היא מה שעושה את התגמול למיוחד.

9. אל תשוויצו בעושר שלכם

אם המשכורות של העובדים שלכם נשארו אותו הדבר במשך 5 שנים בעוד שאתם מחליפים את רכב ה-BMW שלכם מדי שנה, אתם לא יכולים להאשים אותם בכך שהם מרירים. תהנו מהתגמולים של העסק שלכם אבל אל תשוויצו בהם.

10. הוציאו את השליליות מהחברה

לא משנה מה אתם עושים, יכול להיות שעדיין ישארו עובדים מדוכאים או ממורמרים. השליליות מתפשטת במהירות. הקשיבו למה שהעובדים האחרים אומרים ואם מישהו שולח אנרגיות שליליות, דברו איתו. אל תמתיקו את המציאות אבל ודאו שהם יודעים מה אתם עושים כדי לשפר את מקום העבודה.

be-inspiration מפתחים אנשים מקדמים עסקים