איך להשתמש בפייסבוק כדי למנף את העסק שלכם

פייסבוק לקחה את תעשיית השיווק בסערה אודות ל-845 מיליון המשתמשים החודשיים הפעילים שלה. החלק הטוב ביותר לעסקים קטנים הוא שפייסבוק הינו אתר ללא תשלום, למעט רכישת מודעות. להלן מספר דרכים שבהם עסקים קטנים יכולים לנצל את פייסבוק כדי למנף את העסק שלהם.

1. שלבו כפתורי "like" באתר האינטרנט של החברה שלכם.

המבקרים באתר יכולים להתחבר לפייסבוק בקלות באמצעות לחיצת כפתור. התחברות לפייסבוק מאפשרת לבעלי עסקים קטנים לשמור על קשר עם לקוחות פוטנציאליים, גם אם הם לא יחזרו לאתר שלכם.

2. היו קשובים.

ג'וש גרוסמן, עובד בחברת הקופונים SavingStar, אומר שהחברה שלו משתמשת בפייסבוק כדי לתקשר עם הלקוחות שהם. החברה מקפידה לענות על כל שאלה ולהגיב באופן מיידי. עסקים קטנים לעיתים קרובות משגשגים מאינטראקציה אישית והפייסבוק הוא כלי שימושי לכך.

3. שתפו תוכן.

גרוסמן מסביר שבכל קופון שהם מפרסמים באתר שלהם יש לידו כפתור לייק של פייסבוק וכל קופון מקבל עשרות או אפילו מאות לייקים. הכפתור עוזר להפיץ את הבשורה לחברים של המשתמשים בפייסבוק.

כל הפוסטים שנכתבו בבלוג שלנו מכילים כפתורי לייק וכפתורי שליחה. אנו משתמשים בתוסף ההערות של פייסבוק על מנת להקל על המשתמשים שלנו במתן תגובות ובשיתוף ההערות בפייסבוק.

4. פרסמו תוכן מגוון.

מריק פיקנס מקבוצת Oak Mortgage בטקסס מציין כי הרחבת התוכן לנושאים שונים יכולה להיות פעולה מועילה. אנחנו לא מפרסמים מידע על משכנתא, במקום זאת, אנו מדגישים נושאים מגוונים שקהל היעד שלו יאהב, כגון מעצבי פנים בכירים, מסעדות מקומיות, אנשי שיווק ובידור וכדו'.

בנוסף, אנחנו מציעים קודי הנחה למקומות בילוי נחשבים כך שאנשים ירצו לעקוב אחרי העמוד שלנו בפייסבוק כדי להכיר את המגמות העדכניות ביותר.

5. קדמו אירועים.

חברת HireClix, חברת השמה וגיוס כוח אדם בבוסטון, משתמשת בפייסבוק בקביעות כדי לפרסם סמינרים חינם. בנוסף, החברה משתמשת בפלטפורמה לקדם ירידי תעסוקה עבור לקוחותיה. ניתן להשתמש בטקטיקה דומה במכירות קמעונאיות ובמבצעים מיוחדים.

6. ספקו מידע על החברה שלכם.

דארן מאגרו מקבוצת DSM אומר שעמוד המותג שלהם בפייסבוק משמש כאתר אינטרנט שני עבורם. "יש לו כמעט את כל המידע הנמצא באתר האינטרנט שלנו". כשאנשים מבצעים חיפוש בגוגל אחר קבוצת DSM יש להם את האפשרות לבחור האם להיכנס לאתר האינטרנט או לעמוד הפייסבוק. הלקוחות שבוחרים להיכנס לפייסבוק מקבלים את אותו המסר כמו הלקוחות שבחרו להיכנס לאתר האינטרנט.

7. הפכו למשאב.

סטיבן שפיץ מנכ"ל חברת Big Apple Pet Supply משתמש בפייסבוק כדי לקדם אירועי התרמה להצלת בעלי חיים. שפיץ מוכר כמומחה בתעשיית בעלי החיים והצליח לגייס מעל ל-15 אלף, אוהדים בעמוד הפייסבוק שלו.

8. ערכו תחרות.

הפרסים בתחרויות בפייסבוק לא חייבים להיות מאסיביים כדי להיות אפקטיביים. איאן ארונוביץ, מנכ"ל ארגון GovernmentAuctions, מציין כי תחרויות גורמות לעלייה חדה בתעבורה ומספר האוהדים בעמוד.

9. ערכו שיתוף פעולה עם עסקים קטנים אחרים.

חברת SavingStar מעודדת את השותפים שלה לשתף קופונים בעמודי המותג שלהם בפייסבוק, וכך תהיה לחשיפה נוספת לעסק שלכם.

10. מדדו איזה מהלכים עוזרים ומחלישים את הקמפיין שלכם בפייסבוק.

פייסבוק מציעה כלי מדידה פנימי למנהלי עמודים המאפשר לעקוב אחרי מעורבות המשתמשים וכן מנפיק דו"חות חודשיים למעקב כללי אחרי האסטרטגיות.

שימוש בפייסבוק מהווה אופציה חסכונית לשיווק עסקים קטנים, דרך קלה ליצירת קשר עם לקוחות וכלי למדידת התוצאות.

be-inspiration מפתחים אנשים מקדמים עסקים