5 דברים שמנכ"לים צריכים לעשות לאחר מיזוג או מכירה של החברה

העבודה הקשה של שמירה על החברה שלכם הולכת להתחיל ביום שאחרי חתימת העסקה.

מנכ"לים רבים מאמינים שהמבחן האמיתי של יכולת ההנהגה שלהם מתרחשת כשהחברה שלהם נמכרת או כאשר היא נרכשת ע"י חברה אחרת. המבחן החשוב עוד יותר הוא כיצד להוביל את החברה החדשה.

נכון להיום, המנכ"לים של כמה אלפי חברות בשוק הבינוני – פרטי, מעורבים במיזוגים או שוקלים לחתום על עסקת מיזוג בקרוב. רבים מהם משתמשים בגישה זהירה לתכנון הרכישה. הם קוראים ספרים ומאמרים ומשתתפים בכנסים וימי עיון המציגים שיטות עבודה מומלצות עבור מכירה, קנייה או רכישת תוספות לחברה שלהם. הם מנסים ללמוד כל מה שהם יכולים על מיזוג חברות בעצמם.

כל עבודת ההכנה הזאת היא התחלה טובה. להלן 5 צעדים הבאים שאתם צריכים לעשות כדי להבטיח הצלחה לאחר הסגירה:

1. הקימו מחדש את החזון והערכים של החברה

חזון וערכים מניעים הצלחה. כל עובד חייב להבין ולהפנים את החזון שלכם או שסביר להניח שהם לא יתמכו או יקדמו את החברה. לאחר סגירת העסקה התרבות החברתית משתנה ולכן יש צורך בחזון חדש.

כשהעובדים מבינים את החזון והערכים החדשים, סביר להניח שהם יאמצו אותם. זה נותן לעובדים תחושה של בעלות ומחויבות וזה מה שמניע את ההצלחה שלהם ואת ההצלחה של החברה שלכם.

2. שתפו מידע וידע

אחרי שאתם חותמים על עסקה, אנשים יתהו מה זה אומר עבורם. האם המשרה שלהם תשתנה? או גרוע יותר, האם הם הולכים לאבד את מקום עבודתם? בתקופה שבה אינטגרציה וצמיחה חיוניים, יהיה לכם קשה לשתף מידע וידע. עמיתים לעבודה מאבדים אמון אחד בשני.

במקרה של הרחבת החברה, לעובדים החדשים לא יהיה קשר עם החברה החדשה. יהיה אמון מועט אם בכלל יהיה אמון. מנהלים ברמה שלישית חייבים להגביר ולשתף מידע באופן חופשי וגלוי עם העובדים החדשים האלה כדי להרגיע את החששות שלהם על מקום עבודתם.

אם תעשו זאת תוכלו לשפר את רמת שביעות הרצון מהעבודה של העובדים ובסופו של דבר לשפר את רמת הפרודוקטיביות של העובדים. מיותר לציין שזה יתורגם בשלב מאוחר יותר להצלחת החברה.

3. נהלו תקשורת בצורה טובה יותר

אחרי שאתם חותמים על עסקה, הדברים הופכים במהירות להיות קדחניים ועסוקים. לפעמים, בגלל שכמות העבודה גדלה, המנכ"ל וצוות המנהלים תקועים במשרדים שלהם ורק לעיתים נדירות יוצאים החוצה לדבר עם העובדים.

כמובן שבמקום ליצור קשר אישי הם שולחים מיילים ותזכירים. אבל צריך לזכור שאין תחליף למעורבות פעילה עם העובדים. בעוד ששליחת מיילים ומסמכים אחרים היא פעולה בעלת ערך והכרחית, אין תחליף לשיחה פנים אל פנים. שיחות אישיות אחד על אחד עוזרות במיוחד לשיפור המורל בקרב העובדים. אל תחכו, עדיף שתיצרו איתם קשר מוקדם ולעיתים קרובות.

4. האצלת סמכויות

מנהיגות זה לא לעמוד לבד בראש הארגון. המנכ"לים הטובים ביותר יוצרים מנהיגים ארגוניים. יש מעט דברים הנותנים ערך לבעלי המניות וזה בעיקר כשמנכ"ל החברה יכול להפוך קבוצה חזרה של סגנים לקבוצה שיכולה לגרום לדברים לקרות.

חברות צריכות מנהיגים קרי רוח שיוכלו להניע ולהוביל את העובדים. אתם לא יכולים לעשות את הכל בעצמכם. הובילו את המנהיגים שלכם.

5. פתחו באופן פעיל את התרבות החברתית

אם לא תעשו את זה, אף אחד לא יעשה. אני זוכר כשהייתי חלק מרכישה משמעותית לפני כמה שנים וכמעט באופן מיידי התרבות החברתית החלה להתדרדר. המורל ירד ואנשים עזבו את מקום עבודתם לחברות אחרות. השינוי היה הרסני.

במקום לעסוק ולהתייחס לתרבות החברתית השלילית, המנכ"ל מינה צוות עובדים שיעשה את זה והוא לא לקח חלק בזה. תוך שבועיים, 4 מתוך שבעת אנשי הצוות עזבו ועברו לחברות חדשות.

הרכישה יכולה לשנות את התרבות החברתית ולשפר אותה, אבל המנכ"ל חייב לקבוע את הטון ולהוביל כדי ליצור תרבות חברתית בעלת ביצועים גבוהים.

ההנהגה של המנכ"ל וצוות ההנהלה הבכיר תהיה חיונית להצלחה האולטימטיבית בטווח הארוך של כל עסקת מיזוג. זה הזמן המושלם לעלות מדרגה.

be-inspiration מפתחים אנשים מקדמים עסקים