כיצד לדעת מתי זה הזמן הנכון להרחיב את העסק שלכם

תקציר מאמר מתוך אתר

יש לכם מכירות חזקות? כן. לקוחות נאמנים שרוצים יותר? כן. תזרים מזומנים חיובי? כן. אם זה נשמע כמו החברה שלכם, יכול להיות שהגיע הזמן לקחת את הצעד הבא.

כאשר סו מרשל החליטה להרחיב משמעותית את העסק שלה המתמחה בביגוד ספורטיבי ולבוש קז'ואל באמצעות השקת קו בגדי אימון והוספת זרועות סיטונאיות נוספות, העסק שלה קפץ ב-1,000 אחוזים (לאחר שנתיים). למרבה המזל, מרשל, אחותה והשותפה העסקית שלה סימון אדלר היו מוכנות לשתף פעולה.

מרשל אומרת שהן בעיקרון בדקו מבחינה שיווקית את המוצרים שלהן בשוק הקמעונאי משנת 1994 כשהן פתחו את הבוטיק ללבוש ספורטיבי. לכן, ידענו שזה הזמן להרחיב את העסק שלנו. מרשל ואדלר הן שותפות בחברת Wear Me Out, עסק בתפעול ובעלות משפחתית המעצב ומשווק בגדים ספורטיביים שניתן ללכת איתם מחדר הכושר לרחוב.

היתרונות של הרחבת העסק

שרה שו, מנכ"לית חברת Entreprenette Consulting אומרת שכאשר העיתוי הוא נכון, הרחבת העסק זה המפתח לצמיחה פורה. שו היתה הבעלים של מספר בתי עסק וכיום מלמדת בעלי עסקים קטנים איך להשיק מוצרים מוחשיים, בדגש על תעשיות הביגוד, האביזרים, תינוקות וסגנון חיים.

שו אומרת שהרחבת העסק היא הדרך היחידה שתוביל לצמיחת העסק באופן עקבי. כשאתם מנהלים חברה מצליחה, הלקוחות שלכם כל הזמן ירצו דברים חדשים מכם. הרחבת העסק מאפשרת לכם לתת להם מה שהם רוצים. זה גם מסייע לכם להימנע מתסמונת "הצלחת להיט אחד", המסמלת את סיום העסק שלכם.

הרחבת העסק מציעה דרך לאמוד את עלויות התפעול והתיקרה. ככל שאתם מתרחבים יותר, עלויות הייצור שלכם ליחידה פוחתים ואתם יכולים לתת הנחה על הזמנות בכמויות גדולות. ככל שהעסק שלך צומח יותר, המוסדות הפיננסים השונים מסתכלים עליהם באור חיובי יותר.

העיתוי הנכון

אבל איך תדעו מתי זה הזמן להתרחב? ישנם 3 פרמטרים המודדים האם העסק שלכם מוכן לצמיחה, כולל מכירות חזרות ובסיס לקוחות נאמנים שדורש יותר. מומלץ גם לחשוב על הרחבת העסק אם המכירות שלכם נחלשות אבל אתם מזהים שווקים נוספים שלא ניצלתם עד כה.

1. מכירות חזקות

בחברת Wear Me Out , הזמנות גדולות מקו המוצרים שלהם אחרי ההשקה ב-2008 רמזה למרשל ואדלר שכדי להן להתרחב לעולם הסיטונאות.

מישל מרשל, בתה של סו המשמשת כמנהלת המכירות והשיווק בחברה אומר שכאשר הביקוש מתחיל לעבור את כמות האספקה, הרחבת העסק היא התפתחות טבעית. בשלב הזה, חשוב להביא מוצרים נוספים או למצוא מקומות נוספים לשים בהם את המוצרים שלכם על מנת לשרת יותר לקוחות.

2. צמיחה מעטה

שו אומרת שאם נסתכל על הצד השני של הספקטרום, יתכן שהגיע הזמן להרחיב את העסק אם אתם נמצאים באותו מקום ללא התקדמות. אם אתם לא גדלים משנה לשנה, זה הזמן להתרחב. לפעמים בעלי עסקים קטנים נתקעים על אותו מסלול מכירות מפני שהמוצר נמכר טוב. אבל חשוב תמיד לחשוב על העתיד ולנסות לשווק מוצרים חדשים.

3. בקשות הלקוחות

פרמטר נוסף שקובע האם כדאי לכם להתרחב הוא אם הלקןחות אומרים לכם לעשות זאת. שו אומרת שהיא עורכת סקרים בקרב לקוחותיה באופן קבוע כדי לגלות מה עוד הם ירצו ללמוד. אם אתם מתחילים לשמוע את אותן הערות ובקשות, זה הזמן להקשיב ולהרחיב את ההצעות שלכם.

התרחבות מוצלחת

סו מרשל אומרת שכדי להגדיל את העסק ביעילות, אתם חייבים להבין את השוק בו אתם פועלים. קמפיין צמיחה יעיל דורש מכם למצוא את הנישה שלכם ולא לסטות ממנה.

מישל מרשל, בתה של סו מסכימה עימה. חשוב למצוא מה הופך את החברה שלכם לשונה מהמתחרים. מה בולט בחברה שלכם? למה אנשים צריכים לקנות מכם מוצרים ולא מהמתחרים שלכם? ברגע שתדעו את התשובות האלה, תוכלו להשיק קמפיין להרחבת החברה הפונה ישירות לקהל היעד שלכם.

ג'יל טורנבול, מנכ"לית של חברת No Worries Cosmetics אומרת כי חלק קריטי בהרחבת העסק הוא חיפוש יסודי של מוצרים או שירותים חדשים. טורנבול ניהלה סלון מצליח הקרוי על שמה במשך שנים רבות לפני שהחליטה להרחיב את העסק שלה ולהשיק קו מוצרי טיפוח וקוסמטיקה.

טורנבול ממשיכה ואומרה שהיא התחילה לעבוד על המוצר בשנת 2000 ובמשך 11 שנים בדקה שהמוצר עונה על כל הדרישות שלה, כמו שימוש במרכיבים טבעיים ואריזת מוצר שתבטיח שיהיה ניתן להשתמש בכל התוכן של המוצר. בסופו של דבר הסבלנות השתלמה, מאז ההשקה בשנת 2011, הרחבת העסק של טורנבול נחשבת לסיפור הצלחה.

תזרים מזומנים חיובי הוא מרכיב מרכזי בהצלחה של הרחבת העסק. שו מציינת כי תזרים מזומנים נאות הוא חלק הכרחי בצמיחה. אם אתם יכולים, מומלץ להימנע ממאבק כלכלי של צמיחה באמצעות תוכנית יציבה בה מפורטים הדרכים להשגת המזומנים.

היזהרו מצמיחה מהירה מדי

למרות שצמיחה "מפוצצת" נשמעת אידיאלית, ישנם מספר סיכונים כשהעסק צומח מהר מדי. לדוגמא, בשנה אחת, החברה של שו הצליחה להגדיל את המכירות שלה מ-120,000 דולר ל-500,000 דולר.

שו אומרת שתזרים המזומנים הפך להיות לבעיה והפריע ליכולת שלה להשקיע בצמיחה של העסק. אם יש דרישה לשירותים שלכם, אתם חייבים להבין שאתם צריכים לשמור על המסגרת שלכם.

סו ומישל מרשל מסכימות עם שו ולכן הן מפתחות את החברה שלהן באיטיות. סו מרשל מייעצת לנסות להימנע מלקחת צעדים גדולים מדי. אם המוצר נמכר טוב, נסו להוסיף אותו בצבע נוסף ולראות איך הוא מתקבל לפני שאתם משיקים קו חדש של מוצרים. בעלי עסקים קטנים צריכים לנקוט בגישה איטית וזהירה שתביא להצלחת הרחבת העסק.

be-inspiration מפתחים אנשים מקדמים עסקים