רילוקיישן: איך להקטין את הסיכון הפיננסי?

עסקים רבים לא מצליחים להמריא מפני שהם ממוקמים באזור לא נכון עבורם. חשוב שלעסק שלכם יהיה מקום לגדול ושלא יהיה מוקף במתחרים רבים. מעבר של בית העסק למקום חדש יכול לעזור לכם לנצל הזדמנויות עסקיות בשוק ולחסוך כסף בטווח הארוך.

אם במקום החדש יש זמינות גבוהה יותר של מוצרים או מצב של כלכלה משגשגת, המעבר לשם יוכל להשפיע רבות על מצבכם הפיננסי. למרות שכרגע נראה שהמצב הכלכלי נמצא במגמת ירידה, ישנם אזורים קטנים בארץ ובחו"ל הנמצאים במצב של פריחה ושגשוג.

אולם, בעלי עסקים רבים חוששים מהמעבר מפני שהוא כרוך בסיכון פיננסי. לעבור משרד זה עסק יקר ואם הדברים לא הולכים כמצופה, אתם עלולים להסתבך בהמון צרות. כמובן שבעת מעבר לעיר או מדינה אחרת תצטרכו לעבור עם בני משפחותיכם, האם זה שווה את הסיכון?

הפתרון הוא למזער את הסיכונים כמה שניתן באמצעות ניתוח כל שלב בתהליך המעבר. בעלי עסקים רואים את ההזדמנות המונחת לפניהם ולא לוקחים בחשבון מספר שבאמצעותם תוכלו לצמצם את הסיכון הפיננסי לפני המעבר:

4 דרכים שבאמצעותם תוכלו לודא שלא תפסידו כסף בזמן המעבר

הדבר הראשון שבעלי עסק צריכים לעשות זה לחפש באינטרנט אזור שהם חושבים שיסייע לחברה שלהם להצליח. תסתכלו על מספר חברי הקהילה, הצמיחה, בתי הספר וכו'. אחרי שתבצעו מחקר באינטרנט, הגיע הזמן להגיע לעיר המבוקשת ולבצע מחקר בשטח.

1. דברו עם תושבי המקום שאליו אתם חושבים לעבור

נסו לדבר עם בעלי עסקים מקומיים באזור, היו כנים עימם וספרו להם שאתם מקווים להעביר את החברה שלכם לאזור. סביר להניח שהם יבינו את המצב הכלכלי ויכירו את צרכי הקהילה יותר טוב מכולם ויתנו לכם תשובה כנה (אבל רק אם אתם לא מהווים איום על העסק שלהם). דברו איתם על צרכי העסק שלך והאם הם אוהבים לחיות במקום.

2. בדקו את המתחרים

לאזור מסוים יכולה להיות כלכלה מפותחת, אבל אם ישנם מספר רב של מתחרים, מומלץ לא להעביר את העסק שלכם לשם. סביר להניח שאנשים מהקהילה עובדים אצל אחד מהמתחרים שלכם ולכן יהיה קשה לשכנע אותם לקבל החלטה. אך אם האזור מתפתח במהירות, יש סיכוי שתצליחו לשכנע מספר מחברי הקהילה החדשים.

3. ודאו שאתם לא תקועים עם חוזה השכירות במיקום הנוכחי שלכם

רבים מבעלי העסקים כל כך מתרגשים ממעבר למקום חדש, שהם לא לוקחים בחשבון את המיקום הנוכחי שלהם. אפילו אם החלטתם שהמעבר שווה את הסיכון, אתם לא רוצים לשלם שכירות כפולה. זה אחד הדברים הכי גרועים שאתם יכולים לעשות מבחינה כלכלית. אל תתחילו לתכנן את עיצוב המקום החדש מתוך הנחה שיתנו לם לצאת מהחוזה, למעשה ברוב המקרים לא יאשרו.

4. אל תשכחו את הלקוחות הקיימים שלכם

זה אף פעם לא רעיון טוב להתחיל עסק חדש מאפס כאשר אתם לא חייבים. אתם זוכרים כמה קשה היה לתפוס את הלקוחות הראשונים, וזה יהיה יותר קשה במקום עם כלכלה משגשגת.

לא קל לפתוח עסק, לכן כדאי לשאול את הלקוחות והספקים הקיימים שלכם איך הם ירגישו במידה ותחליטו שאתם מבצעים רילוקיישן לחברה. האם הם ימשיכו לעבוד עם החברה שלכם? האם יש לכם את היכולת להמשיך לעבוד עם הספקים האלה?

הכי חשוב לזכור, זה שאתם מעבירים את החברה שלכם כדי להוביל לשגשוג העסק.

העיר החדשה יכולה להיות נפלאה, אבל זה לא משנה כל עוד אין בה מקום להצלחת העסק שלכם.

חשוב להסתכל על המצב הפיננסי של בית העסק שלכם ולראות האם יש לכם את המותרות לקחת את הסיכון. לאחר מכן קחו בחשבון את הטיפים המוזכרים במאמר זה.

be-inspiration מפתחים אנשים מקדמים עסקים