לתקן את הטלויזיה במשרד או לקנות חדשה?

המאמר באדיבות "ראש אלקטרוני"

כשזה נוגע למוצרי חשמל רבים בעסק שלנו, אנחנו אוטומטית נזרוק ונקנה חדש במקום לתקן

כשזה נוגע למוצרי חשמל רבים שממלאים את העסק שלנו, הגישה שלנו היא לא בהכרח גישה חסכונית כל כך. הסיבות לכך הן די ברורות – מוצרי החשמל הממלאים את העסק שלנו הם בסופו של דבר כלים להשגת העבודה האיכותית ביותר מצדנו ומצד העובדים שלנו, במכשירי חשמל רבים עצם המחשבה על תיקון היא מחשבה מסובכת וממושכת, ואנחנו בכל מקרה רוצים את התנאים הטובים ביותר עבור העסק.

בהקשר זה, אנחנו פשוט לא מתעכבים על תיקון טלויזיה, מסך מחשב או מקרן בעסק שלנו, מרגע שבו פגה האחריות, ופשוט משליכים אותם כלאחר יד ומזמינים מוצרים חדשים שנחוצים לנו.

כעת, חשוב להבין שהגישה הזאת היא נכונה אך ורק במצבים שבהם התיקון הוא יקר ומסובך כשלעצמו, ובאמת לא כדאי לנו לתקן – או אז נרצה לרכוש מוצר חדש. עם זאת, זה רחוק מלהיות המצב באופן קבוע.

מהם המקרים שבהם כדאי לנו לתקן מוצרי חשמל שונים ולא ישירות לזרוק ולקנות חדש

טלוויזיות ומקרנים

בכל מה שנוגע לתיקון טלויזיה, לתיקון מסכי מחשב או לתיקון של מוצרי הקרנה אחרים, בהחלט שווה לנו לבדוק האם כדאי לנו לתקן את המכשירים בטרם נפנה לרכישה של מוצרים חדשים. הדבר נכון במיוחד עבור מוצרים שלא בהכרח נמצאים בשימוש יום יומי וקבוע ויש להם תחליף עד אשר נוכל להמתין לתיקון.

מוצרים כמו טלוויזיות בחדרי דיונים או מקרנים בחדר דיונים או במשרד המנהל, הם מוצרים שאמנם יש להם חשיבות לא קטנה – אבל גם יש להם תחליף והם לא קריטיים לעבודת העסק המידית והיום יומית שלנו. מוצרים שכאלה, שתיקון שלהם יכול להיות זול במאות אם לא אלפי שקלים ממחיר הרכישה של מוצר חדש, הם מוצרים שבהחלט כדאי לשקול תיקון שלהם במקום קנייה חדשה.

מתי נרצה לקנות חדש?

התשובה לשאלה הזאת טמונה בעיקר בשימוש היום יומי במוצר. לדוגמה, מסכי מחשב – במידה ומסך המחשב הוא קריטי לעבודה של עובד כזה או אחר, ולא ניתן להמתין לתיקון שגם כך יכול להיות ארוך ויקר, נעדיף פשוט להשקיע כמה מאות שקלים זניחים בקנייה של מוצר חדש. הדבר נכון גם למוצרי מטבחון שונים בעסק שלנו, ולמוצרים רבים אחרים שהשימוש היום יומי והקבוע שבהם הוא אחד המרכיבים עליהם מבוססת עבודת העסק היום יומית שלנו.

תיקון טלויזיה או מקרן הוא לא תיקון מסובך ויקר כל כך בהכרח – שווה לחשוב מחוץ לקופסה

כאשר אנחנו פונים לשירות של תיקון טלויזיה או של תיקון מקרן, אנחנו מקבלים את ההחלטה האחראית והשקולה יותר מבחינה כלכלית עבור העסק שלנו. בהסתכלות בודדת, אין ספק כי מאות השקלים שנחסוך הם לא עד כדי כך משמעותיים לעסק שלנו – אבל בהסתכלות רחבה יותר, כתפיסה, מדובר בהחלטות הנכונות יותר.

be-inspiration מפתחים אנשים מקדמים עסקים