ביזנס סיטי

רוצים לייצר נאמנות למותג שלכם? שלחו את הלקוחות למתחרים

תקציר מאמר מתוך אתר

כשאתם פותחים עסק חדש, אתם רוצים לוודא שאתם מציעים ללקוחות דברים שהמתחרים שלכם לא מציעים. אם אתם רוצים לשרוד, להישאר בעולם העסקים ולהקדים את המתחרים שלכם, אתם צריכים להיות הטובים ביותר בכל התחומים. נכון?

ובכן, למעשה קשה מאוד לענות על השאלה הזאת. לפעמים, תאמינו או לא, יכולים להיות פעמים בהם הכי יעיל לכם זה לשלוח את הלקוחות שלכם למתחרים שלכם.

כדי שזה ישמע הגיוני, פשוט חשבו איך פועלים הקשרים החברתיים שלכם. כדי להגדיל את העסק שלכם, אתם צריכים לייצר קשרים באזור שלכם, בתעשיה, ברשתות החברתיות, בכנסים וכדומה. מפעם לפעם, חיזוק הקשרים ומערכות היחסים בתוך התעשיה אומרים שאתם צריכים להפנות את הלקוחות שלכם למתחרים.

זה לא אומר שאתם שולחים את הלקוחות כי אתם יכולים לענות על הצרכים שלהם. למעשה, אם הלקוחות שלכם רוצים משהו ספציפי שאתם לא יכולים להציע אבל אתם מכירים מתחרים שכן עושים את זה, באחריותכם לכוון אותם לכיוון בו הם יוכלו לקבל מענה.

אל תלחמו עם המתחרים – יישרו עימם קו

זה מאפשר ללקוחות שלכם לדעת שאתם מוכנים ללכת מעל ומעבר עבורם וזה גם יוצר הסכם לא כתוב עם המתחרים שלכם. בענפים מסוימים בתעשיה זה יכול להיות מאוד יעיל.

לדוגמא, אם אתם בעלי בית דפוס המתמחה בדפוס משי, זה הגיוני מבחינה אסטרטגית לכרות ברית עם בית עסק המתמחה ברקמה.

הביטוי "אתה תגרד את הגב שלי ואני אגרד את שלך" בעולם העסקים נכנס לכאן, אם תשלחו את הלקוחות שלכם למתחרים, סביר להניח שהם יחזירו לכם טובה בשלב כזה או אחר בעתיד.

הראו ללקוחות שאתם מעוניינים בדברים נוספים מלבד הכסף שלהם

אולי הדבר החשוב ביותר שאתם יכולים להרוויח מקידום המתחרים שלכם זה שאתם מראים ללקוחות שלכם שאתם מתעניינים בדברים נוספים מלבד הכסף שלהם. זה מראה להם שאכפת לכם מרמת שביעות הרצון שלהם, אפילו אם זה אומר לכוון אותם למקום אחר. כל זה מבטיח שהם יחזרו אליכם בעתיד.

האם זה לא קצת מצחיק שהפניית לקוחות למתחרים שלכם מהווה תמריץ גדול לנאמנות למותג שלכם?