ביזנס סיטי

מיתוג להצלחה – איך לבנות מותג מצליח

נושא המיתוג היה פופולרי בשנות ה-90 ועכשיו הוא חזר לקדמת הבמה. עכשיו כשהכלכלה יוצאת מהמיתון, זה הזמן להסתכל על המותג שלכם ולנסות לקבל תשומת לב ולהרוויח נתח מהשוק. כל בית עסק יכול להרוויח ממיתוג, כולל קבלנים עצמאים העובדים לבד.
לקונים, בין אם הם עסקיים או צרכניים יש טווח קצר יותר ויותר. על מנת להישאר רלוונטיים, יזמים חייבים לשמור באופן עקבי על המותגים הקיימים ולהמציא מוצרים חדשים. זכרו מיתוג ושיווק הולכים ביחד.
כדי ליצור מותג יציב אתם צריכים:

להגדיר את עצמכם

מיתוג מייצג את ה"אישיות" של החברה שלכם וככזה אתם צריכים רעיונות כלליים על התכונות שלו עוד לפני שאתה מתחילים. זה היסוד של כל אסטרטגיית מיתוג. המטרה היא להפוך את המותג שלך לרלוונטי וליצור מודעות.
תסקרו את התוכנית העסקית ותחלצו את המרכיבים של המוצר או השירות שלך המבדילים אתכם מהמתחרים שלך.
בדקו במדור Interbrand באתר Brandchannel.com, האתר מציע כלים חינמיים אונליין ומידע על מבחר נושאים הקשורים למיתוג, כולל איך ליצור מיתוג ולפתח מודעות למותג.

צרו את התדמית שלכם

הלוגו ופלטת הצבעים שלך הם האלמנטים הוויז'ואליים של המותג שלך ויופיעו על כל החומרים השיווקיים. הלוגו צריך לתקשר במהירות וביעילות לתחום העיסוק של העסק שלכם. תשמרו את זה פשוט ותיישרו את זה בהתאם לתכונות המותג שלכם.
LogoWorks מתמחים ביצירת לוגואים לעסקים קטנים במחירים סבירים. תבסס את המותג שלך על צרכי הלקוחות. אתה לא יודע מה הם? תשאל את הלקוחות שלך.

תפיצו את השמועה החוצה

תשתמשו בערוצים מקוונים ולא מקוונים על מנת להפיץ את השמועה על המותג שלך החוצה. על מנת לשווק את את המותג שלכם השתמשו בשיטות בדוקות לקידום מכירות כולל שימוש במוצרי קידום מכירות.
לאתר Branders.com יש קטלוג נרחב של מוצרי קידום מכירות שיעזרו למותג של העסק שלכם. חלקו את מוצרי הקד"ם ללקוחות באירועים קהילתיים או סמינרים.
בשיווק אונליין, אתם צריכים לשקול להתשמש בטוויטר, פייסבוק ובלוגים כדי לחזק את ערכי ותכונות המותג שלכם. כנסו לאתר Zappos.com אשר קיבל הרבה שבחים על השימוש באינטרנט כדי לפתח ולפרסם את המותג שלה.

היו עקביים

כמו ששמתם לב, בניית מותג פירושו ניהול מאמצים בכמה זירות במקביל, מה שמדגיש את החשיבות של להיות עקביים.
כשאתם מתמודדים עם השימוש בלוגו שלכם בעלונים או איך אנשי המכירות שלכם מציגים את המוצר או השירות, תודאו שהמסר של המותג שלכם ישאר מסונכרן.
תצרו משפט סיכום של המותג שלכם, תקציר של 30 שניות, מה מייצג המותג שלכם ותודאו שכל הצוות של החברה מודע לכך.

טיפים ואזהרות

המותגים הטובים ביותר נוטים לנצל את הרגשות של האדם ומערערים את הצורך הטבעי של האדם למעורבות. תשאפו לפשטות. יותר מדי מידע מבלבל את המסר של המותג שלכם.
אל תדגישו רק את האיכות והשירות, כולם עושים את זה. הדגישו את התכונות הייחודיות של המוצר שלכם, ומה מבדיל אותו מהמתחרים. תמנעו מלהיות יותר מדי "מגניבים" או להתשמש במושג עכשיו/ כרגע, יותר מדי קשה להקפיד בזה.
המותג חייב להיות רלוונטי ולטווח ארוך. הסוד להצלחת מותגים הוא לנהל אותם כיאות ולא רק ליצור אותם.