לא ספונטני ולא במקרה

גוגל השיקה אתמול באופן רשמי יישום חדש בתוך אפליקציית היומן שלה, שעשוי להפוך אותנו ליעילים יותר בהשגת מטרותינו האישיות. היישום המדובר מאפשר לכל בעל חשבון להגדיר לעצמו "מטרות" כלליות, כגון ללמוד נגינה על פסנתר, לטייל בעיר, לקרוא ספר חדש ועוד. באמצעות מספר שאלות אינפורמטיביות, תוכלו להגדיר ליומן את העדפותיכם לגבי משך הזמן הנדרש למשימה ומגבלות טכניות המשפיעות על היכולת שלכם לבצעה.

לאחר שתגדירו את כל המרכיבים של המטרה שלכם, היומן של גוגל ימצא לכם את ה"חורים" בלו"ז שיאפשרו לכם להגשים את מטרותיכם באופן שהגדרתם אותן.

פרסום הידיעה המקורית בבלוג הרשמי

השפעות עתידיות של המהלך עלינו כאנשים פרטיים ועל עסקים

בגוגל, כמו בחברות עסקיות אחרות, לא מפתחים שום דבר בהתנדבות, למהלך הזה ישנה תכלית מאוד ברורה והיא לגרום למשתמש להיות צרכן יותר פעיל מצד אחד ולהפוך לישות בעלת צרכים ברורים יותר לגוגל מהצד השני.

מי שעומד בראש פיתוח המוצר הוא לא אחר מאשר פרופסור דן אריאלי, מחברם של רבי המכר "לא רציונלי ולא במקרה" "האמת על באמת" ועוד, העורך מחקרים רבים הקשורים לנפש האדם והדברים שמניעים אותנו לפעולה.

יש להניח שהיכולת של היומן ללמוד את המטרות שלנו, את האופן שבו אנחנו מגדירים אותן, מתעדפים אותן ומבצעים אותן, תעזור לגוגל להבין מרכיבים מהותיים באישיות שלנו וכיצד (ומתי) אפשר לשכנע אותנו ביעילות מרבית להפוך לצרכנים.

אחרי שהבהרנו את העניין של גוגל ביצירת השירות הזה, אפשר לדבר גם על איך הוא יכול לעזור לנו למנף את העסק:

סוכני מכירות למשל יכולים לקבל באמצעות היומן המשותף שלהם עם נציגי הטלמיטינג, לא רק פגישות מסודרות, אלא גם משימות נוספות שצריך לדאוג להן "על הדרך". במידה והיומן מוצא שאפשר להוסיף משימות שכאלו לפעילות השוטפת ובהזדמנויות שצצות בעקבות שינויים לא מתוכננים, הרווח של המחלקה כולה עשוי לגדול. גם מטפלים שיש להם לו"ז מלא בקליניקה, יכולים להגדיר את כל מי שנמצא אצל בהמתנה כ"מטרה", וברגע שמתפנה חור מתאים בלו"ז, לקבוע אתם פגישה ולנצל את שעות הפעילות שלהם באופן מקסימלי (וגם לתת שירות טוב זמין יותר).

מתי השירות מגיע לארץ?

כרגע ההשקה נמצאת בתחילת דרכה ועדיין לא הוכרז מתי יגיע העדכון לכלל המכשירים ברחבי העולם, סביר שמדובר בפרק זמן לא ארוך במיוחד, כך שאחרי חופשת הפסח כבר נוכל ליהנות מהיישום

be-inspiration מפתחים אנשים מקדמים עסקים