מי זקוק לשירותי עורך דין לדיני תעבורה?

מאת: דיפלומט

האם מדרגים נותני שירות לפי תדירות אספקת המוצר שלהם או אולי לפי חיוניות השירות שהם מעניקים? בכל דירוג, קשה לחשוב כי מנהל משרד ידרג עורך דין תעבורה במקום גבוה במדרג הנחיצות. ובכל זאת, יש מקרים, שלא תדעו, שבהם השירות שנותן עורך דין כזה הוא נדרש וחיוני. עוד על השירות החשוב, בפוסט שלפניכם.

הסטטיסטיקה אומרת שהסיכוי למעורבות שלנו בתאונת דרכים היא גבוהה, בעיקר אם מדובר בתאונה בין רכב להולכי רגל. בין אם התאונה ארעה באשמתנו ובין אם האחריות מוטלת על גורם אחר שמעורב, מוטב לדעת מהם כללי ההתנהגות הנכונים במצב זה, ולהבין מה נדרש מאתנו בכדי לתפקד כראוי בסיטואציה.

השלב הראשון הוא לוודא שאין נפגעים בגוף. במידה וישנם יש להזעיק את שירותי החירום. השלב השני הוא ליצור קשר עם עורך דין, בייחוד אם התאונה ארעה בדרככם אל העבודה או ממנה, ואם נהגתם ברכב מטעם החברה. במקרים אלה חשוב לשים לב לדקויות המשפטיות בינכם לבין המעסיק, ובינכם לבין הגורם הנוסף המעורב בתאונה.

שיחת הרגעה מעורך הדין

עורך הדין ינחה אתכם כיצד להתנהג בעודכם בזירת התאונה, מה לומר וכיצד למסור מידע מדויק ואמין לשוטר המתשאל בזירה. כל חומר שייאסף בדקות הראשונות עשוי להתברר כחשוב ביותר אם להגנה עליהם במשפט, אם להוכחת אחריות מופחתת שלכם, אם לחיזוק גרסתכם או להפרכת גרסת הצד השני.

בהכירו את החוק, פסיקות תקדימיות, נטיית שופטים להקל או להחמיר ובקיאות בכל הפרוצדורה השיפוטית, עשוי עורך דין תעבורה לנצל כל מצב שייווצר לטובתכם. הוא יחזק את מה שעשוי להיות בבחינת נסיבות מקלות להקלה בעונש או אף לזיכוי.

לליווי של עורך דין יש חשיבות רבה גם מבחינה פסיכולוגית. עצם הידיעה שאינכם לבד בסיטואציה ובהמשך מול שופט, יעניקו לכם גם שלוות נפש והכוח להירגע.

עורך דין לדיני תעבורה יכול למצוא פגמים וכשלים באופן התנהגותו של שוטר שתובע אתכם על נהיגה במהירות מופרזת, לדוגמה, בטעות בזיהוי כלי הרכב, באי תקינותו של מכשיר הינשוף שבאמצעותו מתבצעת בדיקת שכרות, במצלמה שקלטה למעשה רכב אחר ולא את הרכב שלכם ועוד. לכן, אל תחששו ליצור קשר עם עורך הדין ולהתייעץ אתו בעיצומה של הסיטואציה.

הכירו לעובדי המשרד את עורך הדין שעומד לרשותם

חשוב שכל עובדי המשרד יידעו כי קיים עורך דין תעבורה מקצועי, מאומן ומיומן בייצוג מי שהואשמו בביצוע עבירת תנועה- קלה כחמורה. בכך ייחסך המאמץ הכרוך בחיפוש נותן שירות מסוג זה במקרה של תאונה, כשהמצב מחייב תגובה מהירה ומושכלת.

שמרו את מספרו של עורך הדין ואת פרטיו במאגר המידע המשרדי, וכן שלחו את הפרטים לעובדים כדי שישמרו אותם במכשירי הטלפון הפרטיים. חשוב שתהיה להם גישה מיידית למידע ואפשרות לעשות בו שימוש בעת הצורך.

מספר טלפון של עורך דין כזה צריך להישמר ברשימת המועדפים של כל אחד. אומנם תמיד נעים לשמוע את האיחול "שניפגש בשמחות", אך שעת המבחן היא בדרך כלל לא שעת שמחה ולכן מוטב להכיר את עורך הדין ולהסתייע בו בעת צרה.

be-inspiration מפתחים אנשים מקדמים עסקים