6 דרכים למציאת רעיונות עסקיים פורצי דרך

תקציר מאמר מתוך אתר

רעיונות חדשניים מזינים את האש היזמית, מה שהופך את היצירה של מוצרים ושירותים חדשים לאפשרית ובסופו של דבר מובילה לצמיחת העסק.

רעיונות עסקיים פורצי דרך זה לא מדע מדויק, ישנם צעדים שניתן לנקוט כדי לטפח את התהליך.

1. שאלו שאלות מנחות

קן מול, מייסד "המעלית הכחולה", חברת ייעוץ עסקי אומר שצריך לעודד רעיונות משני משחק באמצעות זה שתשאלו את עצמכם שאלות שיובילו לעוד שאלות וכמובן בסוף יניבו גם תשובות. שאלות של "מה אם" הן שימושיות במיוחד.

מארק א. פרינס, מייסד שותף בחברה המתמחה בייעוץ עסקי טוען כי המתקדות בשאלות מאתגרות מסייעת במיוחד, לדוגמא, מה אם הספק שלכם מעלה את המחירים של המוצרים שאתם רוכשים, האם תוכלו למצוא מוצר מחליף. השאלות האלה עוזרות מפני שהן מניעות את התוכניות לשעת חירום שלעיתים קרובות מובילות לחדשנות.

2. שנו את השגרה שלכם

מייקל פ. אוקייף מחברת ייעוץ עסקי אומר כי אחת הדרכים הטובות ביותר לקבלת השראה היא להוציא את עצמכם מהשגרה היום יומית שלכם תרתי משמע. "כשאני נמצא במשרד וכל יום עובד על אותם פרויקטים ומדבר עם אותם אנשים, העבודה הופכת להיות מונוטונית ואני עובר למצב אוטומט. הצלחתי לגבש את הרעיונות הטובים ביותר שלי כשהייתי מחוץ לבית, מחוץ למשרד וכששיבשתי את השגרה הרגילה שלי".

3. הקשיבו ללקוחות שלכם

לפעמים רעיון טוב מגיע דווקא מלקוח שצריך שירות או מוצר מסוים. סקוט ל. ג'רארד מחברת ייעוץ עסקי אומר שחייבים לשמור על העיניים והאוזניים שיהיו פתוחים. לפי הפתגם הישן, יש לכם שתי אוזניים ופה אחד מסיבה מסוימת, כך שתוכלו להקשיב כפול ממה שאתם מדברים. אתם צריכים כל הזמן לשאול שאלות, אבל מה שיותר חשוב זה להקשיב לתשובות. משוב יכול להיות מקור נהדר לרעיונות והשראה.

4. בחנו את השוק

אחד המקומות הכי טובים לחיפוש רעיונות חדשניים נמצא בדיוק לפניכם. דייב סנטן, מייסד חברת Local Monster, חברה המראה לעסקים קטנים איך לייצר יותר טראפיק לאתר האינטרנט שלהם וכיצד להמיר את הטראפיק לעסקאות חדשות אומר שהוא מקבל את ההשראה שלו ממידע על התעשיה.

"ניסיתי לחדש ולשפר רעיונות שכבר עובדים ולאחר מכן השתמשתי בטרנדים ובצרכים של הלקוחות כדי להמציא מוצר משלי. רוב הרעיונות שלי אינם מקוריים, אבל תמיד ניסיתי אותם ויש לי נקודת מבט שונה על הרעיונות שכבר עובדים".

באותה נשימה, ג'רארד מציע גם לבדוק את הרעיונות הכושלים של המתחרים. "לפעמים, הרעיונות המקוריים או ההשראות מגיעים מהכישלונות של המתחרים שלכם". יכול להיות שהם כמעט הגיעו להצלחה. אז כשהם נכשלים, שאלו את עצמכם למה זה קרה? התשובה הנכונה יכולה לבוא אליכם מיד בעוד שהם עדיין מנסים לאסוף את השברים.

5. קבלו נקודת מבט חדשה

אוקייף מדווח שהוא והשותפים שלו מעלים את הרעיונות הטובים ביותר שלהם ביחד וטוען כי לקיחת רעיונות מיזמים אחרים גם יכול לעבוד. שיתוף רעיונות, אפילו בין בעלי עסקים מתעשיות אחרות, ירחיב את הגבולות שלכם ויוביל לחדשנות.

מול אומר שהתייעצות עם יועץ עסקי יוכל לעזור לכם לחוות פריצת דרך. קשה לראות את עצמכם ללא הדרכה. יועץ אובייקטיבי יכול להוביל את התהליך ולסייע לכם לגלות את הערך הייחודי שלכם ואת מה שיהדהד הכי טוב בשוק.

6. אל תנסו למצוא רעיונות בכוח

אוקייף אומר שבעידן האינטרנט, לעיתים קרובות התוצאות המיידיות צפויות מראש, אבל אסור להאיץ ביצירתיות.

"האסטרטגיה הטובה ביותר למציאת רעיונות חדשים היא שלא צריך תהיה אסטרטגיה לרעיונות נחדשים. חלק מהרעיונות הטובים ביותר בהיסטוריה האנושית באו מהתגלויות".

אוקייף ממליץ לערוך סיעור מוחות, אבל לא להכתיב לוח זמנים לחדשנות. "אם נתקעתם, הירגעו, צאו לריצה, הליכה, נהיגה או פשוט התרחקו משולחן העבודה שלכם. כשתחזרו לעבודה עם ראש נקי, יהיו לכם סיכויים טובים יותר למצוא השראה".

be-inspiration מפתחים אנשים מקדמים עסקים