איך בוחרים חברת מיקור חוץ?

אתראתר BusinessCity מביא בפניכם כמה נקודות חשובות עליהן יש להתמקד כאשר בוחרים חברת מיקור חוץ המתמחה בשיווק עסקי.

חברות מיקור חוץ – בחירת הספק הטוב ביותר עבורכם

שיטת "מיקור חוץ" הפכה למקובלת יותר ויותר ברחבי העולם. מאז שרוב התעשיות בעולם החלו להתחרות בזירה הגלובלית, מסתמנת דרישה גדולה יותר למוצרים איכותיים ומגוונים. כאן באה לבטוי החוזקה של מיקור חוץ.

חלק מתהליך הייצור של המוצר מועבר לביצוע של חברה אחרת, כדי להבטיח איכות ויעילות בזמן התהליך – כלומר, אספקה טובה יותר של טובין בטווח הארוך. בנוסף, הדרישה לשירותי מיקור חוץ עוזרת גם לקדם תשתיות תקשורת במדינות מתפתחות.

חברות נזקקו לשיטות תקשורת יעילות יותר עם חברות אחרות, כאשר לעיתים היו צריכות להתכתב עם חברות השירות כדי להבהיר מפרטים, או להבטיח אספקה מהירה. הצורך בטכנולוגיה תקשורתית ברמה גבוהה נובע מן העובדה שמיקור חוץ לא מתבצע בהכרח בתוך אותה המדינה.

יותר ויותר בעלי עסקים מעדיפים לעבוד עם ספקי מיקור חוץ במדינות בהן שכר העבודה נמוך. לדוגמא: חברת H&M השבדית מייצרת את בגדיה במדינות כמו בנגלדש וסין; תאילנד ידועה כיצרנית איכותית של חולצות T; והמעצב רלף לורן מקיים מערכת יחסים עסקית ארוכה עם יצרן סיני בשם [1] Luen Thai .

טיפים לבחירת חברות מיקור חוץ

קיימים ספקי מיקור חוץ רבים, ועל מנת להבטיח בחירה נכונה בחברה שתספק מוצר שיעמוד בסטנדרטים ובאיכות המצופים, להלן מספר טיפים לבחירת חברות מיקור חוץ :

  • רצוי ליצור קשר עם חברות שעוסקות בתחום שלכם ולברר עם מי הם עובדים והאם הן ממליצות על ספקים אלה.
  • מומלץ לגלוש באתרי האינטרנט שמספקים חוות דעת על ספקים בכל התחומים. אפשר גם לחפש בגוגל ולבדוק חוות דעת וביקורת לגבי ספק זה או אחר.
  • אם הדבר אפשרי, מומלץ לערוך ביקור אצל הספק ואף לבקש סיור במתקני המפעל. זו דרך מצוינת לבחון את יכולותיו של הספק. הסיור גם יכול לתת לכם השראה למוצר חדש שהספק יוכל לייצר עבורכם. ייתכן ומסיבות הקשורות באבטחה ובשמירת סודיות, לא כל הספקים ייענו בחיוב לבקשת הסיור, אבל לא יזיק לבקש.
  • כדאי לבצע הזמנת ניסיון עבור עבודה שאינה דחופה, ולהציגה כדחופה. בדרך זאת ניתן לבחון כיצד מתמודד הספק עם דחיפות הביצוע. אם עולים קשיים בעמידה במועד האספקה, זו הזדמנות לראות כיצד הספק פותר את הבעיות.
  • רצוי לבדוק כמה לקוחות יש לספק והאם הוא מסוגל לטפל בלקוח נוסף. יש לברר אם הצוות יגדל ואם התשתיות בהווה מספיקות גם עבור הזמנות של ספקים נוספים. את זאת ניתן לברר למשל בשיחות דיסקרטיות עם עובדים מן השורה.
  • רצוי להבטיח שיעמוד לרשותכם יותר מספק אחד לכל אחד מהמוצרים או התהליכים שאתם מתכננים להעביר למיקור חוץ. חשוב לשמור על קשר עם הספקים גם בתקופות שבהם אינכם זקוקים לשירותיהם.

חשוב לזכור: מיקור חוץ הוא למעשה זרוע נוספת של העסק; יש לבחור בחברה בזהירות ולהתייחס אליה כאל חלק אינטגראלי של העסק; בסופו של דבר מתפקידו של מיקור חוץ לתרום לצמיחת העסק.

באדיבות Manpower Business Solutions שירותי מיקור חוץ וניהול פרויקטים

be-inspiration מפתחים אנשים מקדמים עסקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *