5 מזכרות ממותגות קטנות אך בעלות השפעה גדולה

תקציר מאמר מתוך אתר

עסקים רבים נופלים למלכודת בכך שהם חושבים שמיתוג צריך להיות מחווה ענקית, כמו שלטי חוצות, פרסומת בטלוויזיה או אירוע חי בהשתתפות אלפי אנשים. אומנם ניתן לקדם ביעילות מיתוג בדרכים האלה, אך לעיתים קרובות, המזכרות הקטנות והאינטימיות הן הכי חשובות כשמדברים על השפעה וחיזוק המותג שלכם.

כדי שהמיתוג יעבוד עבורכם, השתמשו בדרכים בהם יש ללקוחות שלכם אינטראקציה עם המותג שלכם. השתמשו במזכרות הקטנות בחווית המותג שלכם כדי להעביר את המסר של המותג שלכם, ליצירת קשר עם הלקוחות הקיימים ולתקשר עם לקוחות פוטנציאליים חדשים.

 

יתרונות המותג

חברת וירג'ן אמריקה מנצלת כל הזדמנות שהיא יכולה כדי לחזק את המותג הייחודי שלה ולמצב את החברה כחברת תעופה רעננה החל מסרטוני הבטיחות המאויירים ועד לתאורה הסגולה המרגיעה במטוס.

במהלך חמש השנים שלי בחברה כסגנית נשיא המותג וירג'ן בצפון אמריקה, אחד הרגעים הכי גדולים עם ההשפעה הגדולה ביותר היה גם אחד מהפריטים הקטנים ביותר שהיו במטוסי החברה: מלח ופלפל בצורת מטוסים קטנים עם רגליים.

אנשים לקחו את המטוסים הקטנים איתם כשהם ירדו מהמטוס. אז הצוות של וירג'ן אטלנטיק החליט להדפיס בתחתית המטוסים הקטנים את המשפט הבא "נלקח מוירג'ן". עכשיו בכל מקום בו ניתן למצוא את המטוסים הקטנים של המלח והפלפל, המותג וירג'ן מתעורר לחיים.

להלן מספר דוגמאות של מזכרות קטנות ממותגות:

• תחשבו על שאלות הטריוויה המודפסות בחלק הפנימי של כובעי חברת סנאפל. הלקוחות לא יכולים לחכות עד שיצאו שאלות חדשות. אנשים החלו לאסוף ולסחור אותם. כמו כן, הם החלו לפרסם תמונות שלהם בפינטרסט.

• מי לא מעריך שסמיילי גדול נשלח אליו הביתה? חברת אמזון שמה מדבקה גדולה של סמיילי על כל משלוח שהיא עושה.

• התיקים המנוקדים הירוקים של האתר המשווק בגדים "ThredUp" משמחות את הנמענים ונותנות תחושה כיפית, חגיגית ומסוגננת הרבה לפני שהם פותחים את החבילה.

באלו מזכרות החברה שלכם יכולה להשתמש כדי לחזק את המותג והתדמית שלכם? להלן 5 רעיונות.

 

1. אריזה/ שקיות אריזה

זה נותן לכם את ההזדמנות להתחבר ללקוחות שלכם ברגע בלתי צפוי ולחזק את המותג שלכם. שקלו להדפיס על אריזת המוצר שלכם משפטים כיפיים או בעלי משמעות המייצגים את המותג שלכם.

לדוגמא, חברה Lululemon מדפיסה על בגדי היוגה של החברה את המשפט "בכל יום עשו משהו אחד שמפחיד אתכם". החברה גם מדפיסה משפטים בסגנון דומה על גבי שקיות האריזה שלה.

אם אין לכם חבילות אריזה לעבוד איתן, שקלו להוסיף משפט או שניים על גבי מעטפה ממותגת.

 

2. חתימת מייל

בכל מייל שאתם שולחים, אתם יכולים לעורר לחיים את המותג שלכם באמצעות שינוי קטן בחתימה שלכם. לא מזמן ראיתי חתימת מייל שאהבתי, עובד ברשת מכוני ספא המתמחה ברשתות חברתיות כתב בתיאור התפקיד שלו נינג'ה ברשתות חברתיות.

 

3. סיסמה לרשת ה-Wi – Fi

מסעדת Pret A Manger מחזקת את חווית הלקוחות שלהם באמצעות סיסמא לרשת האלחוטית שבמקום. המסעדה מבקשת מהלקוחות להזין את הסיסמא Toastie בכל פעם שהם רוצים לגלוש באינטרנט. הסיסמא מודפסת על טפסי ההזמנה של הלקוחות.

אם הלקוחות שלכם משתמשים ב-Wi- Fi בשטח שלכם, אתם יכולים לספק סיסמא שגם מחזקת את המסר של המותג שלכם. הסיסמא יכולה לשקף את עונות השנה או מוצרים ומבצעים חדשים.

 

4. מדבקות לרכב

חברת Cool Chicks נותנת ללקוחותיה מדבקות לרכב כך שכל אחד מלקוחותיה יכול להפוך לשגריר של המותג שלה. המדבקות של החברה מגיעות באריזת קרטון לביצים וזמינות לרכישה באתר האינטרנט של החברה. אם הלקוחות אוהבים את המותג שלכם, תנו להם את ההזדמנות להפיץ אותו מפה לאוזן.

 

5. קבלות וחשבוניות

מי אמר שחשבוניות צריכות להיות משעממות? הציגו את המותג שלכם בכל קבלה שאתם מוציאים, בין אם מדובר בנייר ובין אם מדובר בקבלה אלקטרונית הנשלחת במייל. הקבלה נשארת אצל הלקוח הרבה זמן לאחר סיום התשלומים עבור המוצר.

אתם יכולים לרשום משהו מקורי, מצחיק או מעורר מחשבה בתחתית החשבונית או לצרף פתק תודה ללקוחות שלכם או להוסיף מידע שימושי ללקוחותיכם.

לדוגמא, חשבונית של מכון הכושר שלכם יכולה להתקבל טוב יותר אם תוסיפו לה מספר טיפים לשיפור אורך חייו של הלקוח כמו טיפים לאכילה נכונה ובריאה או כיצד לשפר את האימון הגופני.

חשבו על הרגעים הפוטנציאליים שיכולים להפוך להפתעה נעימה ללקוחותיכם ולייצר חיבור חזק יותר למותג שלכם. לא תמיד אתם צריכים להשקיע הרבה כסף. במקום זאת, בזבזו בחוכמה על ידי מציאת מזכרות קטנות שיעשו את כל ההבדל.

be-inspiration מפתחים אנשים מקדמים עסקים