5 דרכים לשיפור הפרזנטציות של אנשי המכירות

הרבה אנשי מכירות לא מתכננים או מכינים פרזנטציות. אנשי המכירות מבלים זמן רב בשיחות יצירת לידים וקביעת פגישות כך שלעיתים קרובות הם מגיעים לפגישה עם הלקוח הפוטנציאלי והם נתקעים בלי פרזנטציה.

זו טעות רצינית, אנשי המכירות לא יכולים להניח שמצגת המכירה תעשה את כל העבודה או לחלופין שהם "ישלפו" את הדברים הראשונים שעולים במוחם.

אם אתם מבזבזים אלפי שעות ביצירת שיחות לידים ובניית מערכת יחסים עם הלקוחות, אז אתם צריכים לבזבז לפחות את אותה כמות השעות על הכנת הפרזנטציה.

להלן 5 דרכים פשוטות ליצירת פרזנטציות יעילות יותר:

דאגו לרשום כל פרט ומידע

רשמו את כל מצגות המכירה שלכם. כתבו כמו שאתם מדברים, שמרו על המצגת קצרה ופשוטה ככל שניתן והקפידו לכלול פרטים ספציפיים במידת הצורך. תארו לעצמכם שאתם מנהלים שיחה עם לקוח הנמצא בצד השני של השולחן – מה תגידו לו? אלו נקודות מפתח הייתם רוצים להדגיש? מהם היתרונות של המוצרים או השירותים שלכם?

צרו תקציר

בנוסף לתסריט המכירות של המצגת, כתבו מתאר קצר שישמש לכם כמדריך. המתאר יכול לעזור לכם להכין ולשנן את התסריט וכן לשמש כמזכרת ללקוח, מסמך המתעד את תמצית השיחה ביניכם.

חשבו על שאלות והתנגדויות

כחלק מכתיבת תסריטי השיחה במצגות המכירה, חשבו על תגובות אפשריות של הלקוח לכל שלב בתסריט השיחה. העמידו פנים שאתם כותבים דיאלוג או סצנה מסרט עם הלקוח שלכם. מהם השאלות או ההתנגדויות ששמעתם מלקוחות אחרים בעבר? מהן הנקודות הבעייתיות של הפתרון שאתם מציעים? איך אתם יכולים להבהיר את אי ההבנה?

תרגול

התכוננו לפרזנטציה באמצעות תרגול תסריט השיחה בקול רם. שלחו את המצגת לפחות לשני עמיתים ממערך המכירות ובקשו מהם שיתנו את הערותיהם. תרגלו בעזרת משחקי תפקידים כאשר מישהו ישחק את תפקיד הלקוח- זה יוצר סצנה מציאותית, שאילת שאלות, העלאת התנגדויות.

הקליטו את עצמם כשאתם מציגים בפורמט אודיו או בפורמט וידאו כך שתוכל לראות את שפת הגוף שלכם ואופן ההצגה. הדרך הטובה ביותר לשיפור אופן ההצגה היא באמצעות צפייה בעצמכם כשאתם מדברים.

הגיעו מוקדם יותר והתמקמו במקום ההצגה

ודאו שאתם מסתגלים לסביבה בה אתם הולכים להציג, בין אם אתם הולכים להציג בחדר קטן, חדר ישיבות או אודיטוריום והכינו את החומרים בהתאם.

חשוב להביא מספיק חומרים מודפסים וכרטיסי ביקור לחלק לכל הנוכחים בחדר. בדקו האם מצגת השקופיות שלכם עובדת והגיעו מוקדם כדי לודא זאת. "הפכו את החלל לשלכם" בעזרת שינוי סידורי הישיבה והזזת הרהיטים בחלל בהתאם לצרכים שלכם.

אנשי מכירות רבים מניחים שאם הם מכינים פרזנטציה הם יראו "יותר מדי מתוסרטים". האמת היא שאין דבר טבעי יותר מאשר פרזנטציה טובה.

אם יש לכם רעיון איך אתם רוצים שהמצגת תלך, מה אתם רוצים להגיד ואיך תגיבו לשאלות והתנגדויות, תוכלו להיות יותר מקצועיים ולא תצטרכו לאלתר במהלך ההצגה ללקוח.

אתם חייבים לעצמכם וללקוחות שלכם להכין פרזנטציה מוצלחת. ברגע שתכינו את המצגת, אתם יכולים לשנות אותה ולהתאים אותה לצרכי הלקוחות.

be-inspiration מפתחים אנשים מקדמים עסקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *