4 דברים המבדילים חברות מצליחות מהמתחרים

עסקים רבים נמצאים במצב של הישרדות. מגזין פורבס בחן חברות מצליחות ויציבות הפורחות בסביבה קשה, ומצא את המאפיינים המבדלים אותן מחברות המתקשות לצלוח את האתגרים.

להלן 4 מאפיינים עיקריים של חברות מצליחות:

1. מגלות הזדמנויות במקומות לא צפויים

חברות מצליחות נמצאות תמיד במרדף אחר רעיונות חדשים. מנהיגים המחפשים הזדמנויות חדשות נתפסים כנועזים, ובוחנים שיטות חדשות באופן תמידי. חברות משגשגות מתמקדות בהזדמנויות היוצרות חוויה חדשה ללקוחותיהם. הן לוקחות את הפרויקטים "המיותרים" או "המסובכים" ביותר ומשקיעות בהם.

2. תמיד מחפשות יוזמה עסקית חדשה

זה עניין מורכב, אך חברות מצליחות מתמחות ביישומו. חברות כמו זאפוס, גוגל ופייסבוק עיצבו את תרבותם כך שתהיה מובנת באופן שבו הם פועלים. הן מעודדות יזמות ואווירה פתוחה בקרב עובדיהן ומעודדות אותם לחשוב ביצירתיות ולשאוף ליותר.

3. מיקוד במטרה

אי הודאות של כלכלת ארה"ב מקשה על כל חברה להישאר ממוקדת במטרה. אבל בשוק של היום, חייבים להיות ממוקדים ולהיות עם יד על הדופק ובמעקב אחר המוצר החדש של המתחרה שלך ואחרי הקמפיינים הפרסומיים. מנהיגים בעלי יכולת גבוהה של מיקוד אסטרטגי, הם בעלי כישרון טבעי לקריאת זרם השוק וזיהוי העיקר והחשוב.

4. חיפוש אחר משמעות חברתית

החברות הטובות ביותר משתמשות בפלטפורמה של המותג שלהם כדי ליצור משמעות חברתית. לדוגמא, חברת איקאה הקימה שיתוף פעולה עם יוניצ"ף ליצירת תוכנית למניעת עבודת ילדים. זאת על ידי שינוי התנאים שהובילו מלכתחילה לעבודת ילדים: עוני, רעב ובערות.

be-inspiration מפתחים אנשים מקדמים עסקים