העתיד כבר כאן והוא בדיוק מה שחשבנו

בסרטי המד"ב נהוג לתאר מציאות שבה "אח גדול" מסוג כזה או אחר מנהל מעקב אחר האזרח הקטן ומנהל את חיי הקהילה כולה באמצעות שליטה בפרטים הבודדים.

המציאות שלנו לא רחוקה משם בהבדל אחד: אין כאן "אח גדול" שיושב ומנהל את כל העולם על פי תוכנית סדורה ומשנה אידאולוגית, אלא מגוון עצום של אחים גדולים, רובים בעלי אג'נדה מסחרית ברורה, שמנהלים לא רק מעקב וניטור אחרי פעולות האדם הפרטי (הצרכן הפוטנציאלי) אלא גם מספקים לו מעטפת של פיתויים ופיתיונות שנתפרו באופן הולך ומשתפר של התאמה.

בניגוד לתחזיות הדיסטופיות הרווחות, בעוד שיש לנו כפרטים וכחברה סיבה לחשוש מחדירת אינטרסים כאלו למרחב האישי, לפחות עד שיוכח אחרת, בתור עסקים, עלינו להתאים את עצמנו למציאות הנוכחית ולהבין כיצד לרתום את כוחות הטכנולוגיה לרווחת העסק והצרכנים שלנו, כך זה מתואר בכתבה שעלתה בדה-מארקר

איך הולכת להראות חווית הקנייה שלכם ב-2016

הטיפ שלנו, כדי לא להפוך למפלצת של פרנקנשטיין, שההמון המבוהל מיהר לחשוש ממנה ולתעב אותה, עליכם להקפיד על שקיפות, להימנע מחשיפת פרטים אישיים, לפעול לטובת הלקוחות שלכם, לאבטח היטב את בסיס הנתונים שלכם ולעולם לא לנצל לרעה מידע שהגיע לידיכם באמצעות כלי ניטור ואיסף מידע, בהם החברה שלכם משתמשת.

be-inspiration מפתחים אנשים מקדמים עסקים